۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

نگاهی به دادگاه نمایشی دیروز







سلام

دیروز دادگاه رسیدگی به اتهامات دستگیرشدگان اعتراضات اخیر آغاز شد که سرخط تمامی اخبار آن سخنان حجه الاسلام ابطحی و محمد عطریانفر بود و تلویزیون و مطبوعات نزدیک به دولت تا می توانستند جشن گرفتند با آن .

راستش با توجه به مجموعه ی فشارهای اجتماعی و روحی و مالی ماههای اخیر تحمل نگاه کردن این دادگاه نمایشی از توان من خارج بود . اما همان چند دقیقه ای را که از سخنان ابطحی و عطریانفر دیدم چند نکته کاملا خود نمایی می کرد :

1 ) حال پریشان دو متهم که بویژه در چهره ی ابطحی پریشانی و رنج به وضوح دیده می شد .

2 ) جملاتی که به نقل از متهمان در کیفر خواست گنجانده شده بود بسیار کودکانه و غیرعادی بودند .

3) شکل سخنان دو متهم که بطور اتوماتیک و کوک شده از نظام تعاریف اغراق آمیز می کردند که : همه چیز عالی بود , اصلا امکان تقلب در ایران وجود ندارد!!! , در زندان به ما بسیار خوش گذشت , همه چیز کشور در ولی فقیه خلاصه می شود , کشور ما بسیار دموکرات است و . . . فقط و فقط یک چیز را به ذهن انسان متبادر می کند و آن هم لطیفه ی بسیار مشهوری است که وزارت اطلاعات ایران پس از آن که از پیدا کردن خرگوش رها شده در جنگل ناامید شد خرسی را دستگیر و آنقدر کتک زد تا خرس با صدای بلند فریاد می زد من خرگوشم به خدا !!!!

امیدوارم مردم تصور نکنند که این سخنان از سر سازش با نظام و به طمع شریک شدن این افراد در قدرت گفته شده . شرایطی برای ایشان فراهم می شود که ناچار می شوند برای نجات جان افراد خانواده و نزدیکان و رهایی از شکنجه های پایان ناپذیر و وحشیانه هرچه شکنجه گر می خواهد بگویند .

نکته ی مهم در اعتراضات مردم در این دوره این بود که اعتراضات , مردمی و خودجوش بودند . نه با خواست و فراخوان سیاستمداران ناراضی . ایتدا مردم اعتراض کردند و سپس سیاسیون معترض به صدا در آمدند . به این معنی که چهره های سیاسی به دنبال مردم رفتند , نه مردم به دنبال آنها . پس با اعنراف گرفتن از تعدادی سیاستمدار ناراضی و معترض دردی از دردهای نظام حکومت اسلامی دوا نخواهد شد مگر آنکه از حداقل 30 میلیون ایرانی اعترافاتی به همین مضمون گرفته شود که به گمان من تا آن 30 میلیون اعتراف کنند 40 میلیون باقی مانده هم به صف معترضان خواهند پیوست .

هیچ نظری موجود نیست: