۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

کذبوا , کذبوا کثیرا تا توانی


در هنگام گشت زنی در جهان مجازی به مقاله ای بر خوردم به این نام : لجن پراكنی كیهان علیه عبادی دامن ماندلا را هم گرفت .

کاریکاتوری زیبا از مرحوم شریعتمداری و عکسی از نلسون ماندلا زینت بخش مطلب بود . ماجرا از این قرار بود که بنیادی در کره ی جنوبی هر سال 8 جایزه ی مختلف به نام یک شاعر کره ای به بزرگان دنیا اعطا می کند . بنیاد منهایی جایزه ی صلح امسالش را برای فعالیتهای حقوق بشری و آزادیخواهانه ی شیرین عبادی به وی تقدیم کرده بود . حال برادر حسین که سوگند خورده از هیچ پلیدی در رابطه با مخالفان ولایت فروگذار نکند به طور اتوماتیک دروغ مربوط به این خبر را هم ساخته بود به این مضمون : هر سال این جایزه به کسی که مروج بی بند وباری های جنسی باشد تعلق می گیرد .

از جمله ی برندگان سالهای قبل این جایزه نلسون ماندلا و دالایی لاما و کیم دائه جونگ رهبر پیشین کره ی جنوبی بوده اند . آیا تلاشهای گسترده ی این سه نفر در گسترش بی بند و باری های جنسی قابل تصور و تخیل هستند یا فقط از یک ذهن آلوده و بیمار می توان تصور چنین برداشتهایی داشت ؟

این همان کره ی جنوبی است که از بام تا شام صدا و سیمای ما سریالهایش را چند بار در روز و چند بار در هر هفته پخش می کند . سریالهایی که فاقد کمترین کیفیت فنی و بدون واقع گرایی هستند و فقط به بهانه ی اخلاق گرا بودن محصولات فرهنگی این کشور مدام به خورد مردم داده می شوند . حال برادر حسین می گوید که این کشور جایزه ی اول ترویج بی بند و باری جنسی هم می دهد .

از دید این جماعت برای رسیدن به مقصود و ترویج آنچه که خودشان راه رستگاری می دانند هر کاری مجاز است . می توان دروغ گفت , می توان رذالت کرد , آبرو برد , سر به نیست کرد , تجاوز کرد و همه ی اینها در پرتوی ترویج مذهب گویا هیچ اشکالی که ندارد سهل است که عبادت هم هست . بدا به حال آن اعتقادی که مروجینش چنین روشهایی داشته باشند برای تبلیغ .


موارد دروغ گویی طرفداران دروغ کم نیستند .یکی دیگر که مربوط به همین امروز است را ببینید :

ایرنا :

مهدي کروبي:آزار جنسي بازداشت شدگان شايعه بود .

اینبار گویا در تخیلات ایشان شیخ مهدی کروبی بدون زندان و انفرادی و شکنجه و قرص و بیدارخوابی و شیلنگ کف پا به یکباره متحول شده است . کم مانده در این سخنرانی بگوید ابدا تقلب در ایران امکان ندارد , همه چیز در ولایت فقیه خلاصه می شود ( حتی رای مردم ) از فرط پشیمانی شبها خواب ندارم و . . . .

حالا اصل مصاحبه ی بدون سانسور را اینجا بخوانید :

كروبی: اگر لازم باشد افشاگریهای بیشتری خواهم كرد .

مهدی كروبی ضمن اشاره به سوابق برخی ائمه جمعه كه وی را در تریبون نماز جمله مورد حمله قرار داده بودند، تأكید كرد در مقابل این تهدیدات عقب نشینی نخواهد كرد. وی همچنین . . . .

لینک مطلب :

http://www.javan-farda.com/News.aspx?ID=1163

از آنجایی که مهدی کروبی هم اکنون در ایران است و زنده و حی و حاضر از این مصاحبه که دیروز ( یکشنبه ) منتشر شده است زمان زیادی نگذشته و متن اصلی و فحوای کلام او مطلقا با آنچه که ایرنا منتشر کرده متفاوت است می توان نتیجه گرفت که رسانه های دولت تاثیر گذاری بر ذهن عموم مردم ایران را کلا کنار گذاشته و از آن نا امید شده اند و فقط به دنبال خریدن ذهن آن گروهی هستند که ایشان را از صمیم قلب قبول دارند . به طوری که غیر از کیهان و رسالت و ایرنا و صدا و سیما و جوان و سایر دولتی نویس ها سراغ منبع دیگری نمی روند . پس احتمال دارد که هر دروغی را باور کنند .

آیا این طرز تلقی مصداق عینی سر زیر برف کردن نیست . آیا همه ی ما در اتاقی بدون روزن هستیم و فقط نشریات دولتی دنیای بیرون را می بینند و می توانند از دیده های خود برای ما تعریف کنند؟ یا اعتقاد ایشان به دروغ راسخ تر از آن است که به شرایط و چند و چون آن فکر کنند ؟


هیچ نظری موجود نیست: