۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

جملات طلایی



جملات طلایی

خبر دادگاه سوم متهمان اعتراضات پس از انتصابات 22 خرداد در خبرگزاری ایرنا را با این تیتر می توانستید ببینید :

"جملات طلايي متهمان کودتاي مخملي در سومين دادگاه "

با این مفهوم که این جملات رسوا کننده و بر ملا کننده ی تمامی دسیسه هایی بود که بر علیه دولت واقعی و مردمی و دلسوز ا.ن و حامیانش انجام شده بود .

پس باید همه جملات مهمی باشند . به نمونه هایی از این جلملات طلایی توجه کنید که نشان دهنده ی عمق فاجعه ی کودتای مخمل کبریتی است :

· يقوقيل شائوليان: وقتي به محل اغتشاش رفتيم ديديم که عده‌ زيادي در حال پرتاب سنگ هستند به قدري اين صحنه وحشتناک بود که ترسيدم وقتي آن عده به سمت ما بيايند زير دست و پا له شويم. بنده خود مي‌دانم که اقدام بدي انجام داده‌ام در واقع بايد بگويم که جو آن محل ما را هم گرفت. لذا چند سنگ به سمت بانک پرتاب کرديم. بنده در انتخابات اصلا شرکت نکرده بودم.

· درملکي فراهاني: با تلفن همراه از اغتشاشات فيلمبرداري و عکاسي کردم . مسائل مطرح شده توسط ستادهاي انتخاباتي باعث شد بنده به اين نتيجه برسم که تقلب در انتخابات صورت گرفته است. توجهم نسبت به برخي سايت‌ها باعث شد شائبه تقلب در انتخابات برايم بيشتر مي‌کرد. عکس‌ها و فيلم‌ها را در پروفايل 53 نفري فيس‌بوک خود قرار داده‌ام.

· محسن جعفري: در آتش زدن يک سطل زباله دخيل بوده‌ام و دو سنگ نيز به سمت مأمورين نيروي انتظامي پرتاب کرده‌ام. در دو راهپيمايي دوشنبه 25 خرداد و چهارشنبه 27 خرداد شرکت کرده‌ام.

· کامران جهانباني: شب‌ها براي جوان‌ها صحبت و يکسري مسائل سياسي را تحليل مي‌کردم . تعدادي از شاگردانم نيز در تجمع حضور داشتند، من نيز همراه آنها رفتم.

با توجه به خروج بسیاری از زندانیان از سلول انفرادی و انتقال به بخشهای عمومی و احتمالا کم شدن شکنجه و بازجویی های مداوم شبانه تغییر در لحن و کلام متهمان هم کاملا مشهود است . دیگر از اعترافات غیر معقول و پرپر زدن برای دفاع از حریم ولایت خبری نیست و متهمان از نقش اندک و بی تقصیر بودنشان سخن می گویند . می توان اینگونه برداشت کرد که این هم قدمی است به طرف پایان دادن بی سر وصدا به این ماجرا .

امیدواریم جمع کثیر زندانیان بی گناه هر چه زودتر آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان باز گردند .

۳ نظر:

بصیر گفت...

سلام، من خیلی کم پیش میاد واسه کسی کامنت بذارم یا کلاً ارتباط برقرار کنم. ولی می خوام از همین رابطه ی دوستی که برقرار شده استفاده کنم.
راستش از وقتی که مهندس موسوی اعلام کرده که راه سبز امید فارغ از مقوله های رایج حذبی و ارکان اون رو جوانان تشکیل می دن، به ذهنم رسید یک کمپین برای جذب وبلاگ نویسان حامی موسوی درست کنیم که اطلاعات رو هدف دار و متمرکز به روز رسانی کنیم. در واقع نوعی کانون به وجود بیاریم که ان شاءالله با شروع راه بتونیم اهداف مورد نظر رو راحت تر پیش ببریم.
اگه موافق بودی یک ایمیل به من بزن تا زمانی رو مشخص کنیم تا از طریق ارتباط گفتمانی بیشتر با هم صحبت کنیم.
حالا من به بقیه کسانی هم که از همین طریق باهاشون آشنا شدم هم اطلاع رسانی می کنم تا همگی با هم سریک ساعت کنفرانس راه دور داشته باشیم. شما اگه تونستی همین کار رو انجام بده. درود بر رهروان راه سبز امید

پریچهر گفت...

سلام
به مطالب جالبی اشاره کردین
یه موردی هم که برای من سوال بود اینه که چرا تو این دادگاه ها چهره های سرشناسی مثل ابطحی و... وکیل نداشتن اما مردم عادی که به جرم سنگ پرتاب کردن و .. دادگاهی شدن وکیلشون تو دادگاه حضور داشت؟؟؟؟/!!!!!!

اشکان پارتی گفت...

سلام
وکیل داشتن افراد عادی به این دلیل بود که وکلای این افراد بیایند و درخواست دسگیری موسوی و کروبی و خاتمی را از دادگاه داشته باشند . ترجمه ی عینی خیمه شب بازی است همه ی کارهای اینان .