۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

رشد توهم اقتدار و جنگ قدرت سران

سلام

به این گفتار توجه کنید :

"جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در گفتگو با «فردا» در واکنش به سخنان بعضی نمایندگان فراکسیون اقلیت که اعلام کردند به خاطر مشروعیت نداشتن دولت حاضر به شرکت در مراسم تحلیف نیستند، گفت: آنها اگر جرات دارند شرکت نکنند. نمایندگان فراکسیون اقلیت غلط می کنند در مراسم تحلیف رییس جمهور شرکت نکنند.

این نماینده حامی دولت، با اشاره به جنجال بر سرموضوع مشایی گفت: متاسفانه گروهی از اصولگرایان با جنجال وهیاهو این بار خواستند ولایت پذیری رئیس جمهور را زیر سوال ببرند.
وی افزود: در نامه مقام رهبری که به صورت کاملا سری بود، قید زمان و مکان به کار گرفته نشده بود در حالی که گروهی از اصولگرایان که در انتخابات حامی میر حسین موسوی بودند، با افشای این نامه خواستند رییس جمهور محبوب ملت ایران را تحت فشار بگذارند.

کریمی قدوسی مصداق بارز این گروه از اصولگرایان را علی لاریجانی رییس مجلس دانست وگفت: جای تاسف دارد که ایشان به عنوان رییس مجلس ورییس فراکسیون اصولگرایان به گونه ای رفتار کرد که باعث جریحه دارشدن احساسات ملت حزب الله و شادی دشمنان ملت ایران شد."

*ادبیات گفتاری رییس دولت که همواره در طی 4 سال گذشته عذاب آور و دردسر ساز بوده گویا به تمامی دوستان و طرفدارانش هم سرایت کرده و مبلغین ایشان هم بهتر از وی نمی توانند صحبت کنند . توهم قدرت و امر و نهی به همه هم از دیگر ویژگیهای هواداران دولت است که تصور می کنند برای همه چیز و همه کس می توانند تصمیم گیری کنند .

*نکته ی دیگر این است که هر گاه تشت رسوایی در مسئله ای از بام می افتد بلافاصله مطرح می شود که این موضوع سری بود . انگ سری بودن راه را برای برخورد حذفی با منتشر کننده ی آن باز می کند .

*نکته ی آخر خطاب قرار دادن شخصی مثل لاریجانی که رییس یکی از 3 قوه ی کشور است از تریبون مجلس بیانگر آشکار شدن شکاف میان صاحبان قدرت در جناح اصول گرا است که گویا این شکاف به طور مرتب در حال گسترش هم هست .

هیچ نظری موجود نیست: