۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

موسوی ثابت می کند




















سلام

این جملات موسوی را بخوانید :

"مردمی که می‌خواهند سرپای خود بایستند باید از نخستین قدم‌هایی که به ناکامی‌‌شان می‌انجامد بابیشترین دقت‌ها پیشگیری کنند. تولد اینجانب نه هفتم مهر که روز آشنایی با شماست. حتی اگر روز هفتم مهر به دنیا آمده بودم نیز جا نداشت حرکت شما به کیش شخصیت آلوده شود. امیدوارم این کلمات مرا صمیمانه و از سر نگرانی و نه یک شکسته‌ نفسی بی‌حقیقت و تعارف‌ گونه تلقی کنید."

دو روز نخست اعتراضات مردمی با سکوت نسبی موسوی و کروبی همراه بود تا در 25 خرداد همراهی این دو نفر با مردم اعتراضات را وارد مرحله ای نو کرد .

در پی آن در زمانی که مقام عظمای ولایت در سخنرانی خود ا.ن را تایید کرد و از همه خواست به تقدیرشان که ریاست ا.ن است گردن بنهند به پدرم گفتم موضع گیری موسوی تعیین کننده ی سرنوشت همه چیز است . هم سرنوشت جنبش سبز و هم سرنوشت خود موسوی . اگر بپذیرد و سکوت کند برای همیشه محو خواهد شد و دیگر نامی از او به نیکی نخواهد رفت . اما اگر بماند جاودانه خواهد شد . موسوی و کروبی ماندند و بزرگ شدند .

پس از این جریان متاسفانه سرشت انسان پرست ما ایرانیان جنبش سبز را باز هم به همان مسیر خطرناک همیشگی برد . بت سازی و انسان پرستی . نام موسوی کلمه ی رمز و ورد زبان همه شده بود . چندی پیش برای یکی از دوستان وبلاگ نویس سبز که نوشته بود : "به خاطر موسوی سبز خواهیم ماند" کامنت گذاشتم که : "به خاطر خودمان و به خاطر ایران باید سبز بمانیم . وگرنه موسوی هم یک ایرانی است ."

امروز با خواندن جملات بالا احترامم به شخصیت موسوی چند برابر شد . او نشان داد که دغدغه اش فراتر از موقعیت و حق خودش است . مانند هر ایرانی دلسوز تکریم خودش را انکار کرد و یادآوری کرد که آزادی و سرافرازی و آسایش مردم مهم است , نه این که چه کسی رییس جمهور شود .

اگر در آن سو ا.ن می گوید که : "وقتی صحبت از نخبگان می شود , خب , ا.ن هم یکی از این نخبگان ... ( تامل پرسشی ) چی ؟ هست " , در این سو کسی هست که در مقابل تبریک سالروز تولدش می گوید جنبشتان را به انسان پرستی آلوده نکنید .

انصافا که موسوی با این حرف برای چندمین بار ثابت کرد که لیاقت جایگاه فعلی اش را دارد . خرد گرایی و منطق تنها راه نجات ماست و اگر قرار باشد که این جنبش رهبری داشته باشد خردگرایی چون موسوی شایستگی این جایگاه را دارد .

پس بیاییم و به همه ی حقوقی که در تمام این سالها از ما گرفته شده فکر کنیم و نه آنچه که در انتخابات روی داده . تلاشمان برای آزادی ایران باشد نه برای بالا بردن موسوی و کروبی و خاتمی و امثال اینها .

به امید پیروزی و آزادی

۲۰ نظر:

ناشناس گفت...

به امید ایرانی سبز.
سلام سلان اشکان جان واقعا معذرت که دیر نظرمو میدم ما پیروزیم شک نکن چون حق با ماست درود برتو.

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.
سلام سلان اشکان جان واقعا معذرت که دیر نظرمو میدم ما پیروزیم شک نکن چون حق با ماست درود برتو.

سبز های شهر اراک گفت...

اشکان جان سلام;

جنبش را مردم بوجود آورده اند و تا کنون رهبری آنرا هم مردم در دست داشته اند و سوی و جهت آن نیز براندازی نظام دیکتاتوری بوده است . بعبارت دیگر، کس و یا کسانی مستحق لقب رهبری هستند که بتوانند از پیشاپیش مردم حرکت کنند و آنها را بسوی آینده ای انسانی رهنمون سازند.
تمام رهبران جنبشهای قانون گرا و مسالمت آمیز دنیا، از گاندی تا مارتین لوترکینگ و ماندلا، خود در پیشاپیش مردم از ظرفیتهای قانون گرایی بهره می جستند، و دوشادوش شهروندان هزینه نقض قانون برای حفظ روح آن را می پرداختند.

اگر قرار باشد که این جنبش رهبری داشته باشد خردگرایی چون موسوی شایستگی این جایگاه را دارد مردم او را بسوی خود میخوانند، بسوی آینده ای رها از دیکتاتوری و خلق و خوی دیکتاتوری.

مرگ بر ديكتاتور گفت...

سلام دوست عزيز،
جالب نوشتيد.متاسفانه عده اي جنبش را با سرشت انسان پرستانه اي دنبال نمودند ، مانند 3 دهه پيش،‌كه از انساني بتي آرماني ساختند و متاسفانه نتيجه مطلوبي نگرفتند.
البته آنچه كه به عنوان زيربناي جنبش سبز پايه گذاري شد،‌مجموع رويداد هاي تلخ اين چند سال بود و بحث انتخابات،مقدمه اي براي شعله ور شدن بغض دروني مردم بود.اكنون كمتر كسي است كه دغدغه جنبش سبز را تنها در انخابات 88 بداند و آنچه كه بيش از همه واضح است حقوق پايمال شده ايست كه تازه به لگدمال شدنش پي برده شده...
موفق باشيد و سبزانديش

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.

با عنوان :(( چند خبر فوری و مهم))آپم.

reza گفت...

سلام .فرمانده ناجا:کهریزک بزرگ‌نمایی شد،بقیه اخبارهم دروغ بود .

آیا با تحریم ایران موافق هستید؟؟؟؟؟؟؟

خیلی مسخره می باشد یک روز مانده به نشست 1بعلاه 5 به سفير سويس اجازه دادن سه زندان آمريکايي را ملاقات کند.

كتايون گفت...

به اميد داشتن ايراني آباد و مستقل.با فرهنگ و دانشي در خور ايراني

فرزاد قنبری گفت...

با سلام دوست گرامی
ببخشید میتوانم بپرسم شما از کجای صحبتهای من متوجه شدید که من تجزیه طلب هستم.
متاسفم که به این راحتی انگ میزنید.
راستی قضیه پیکان قزوین را هم واضح توضیح بدهید ممنون میشوم.
بنده به هیچ وجه رفتارهای اخیر دولت و احمدی نژاد را تایید نکردم و خود نیز یکی از منتقدان سرسخت ولی دلسوز نظام هستم. ملت ترک آذربایجان از 80 سال پیش همواره تحت ظلم فرهنگی قرار داشت که خوشبختانه شدت آن در سی و چندساله نظام کمتر از 50ساله پهلوی میباشد. ولی دوران آقای خاتمی و لاریجانی به عنوان رئیس صدا و سیما دست کمی از رژیم پهلوی نداشت هرچند که احمدی نژاد دست خاتمی را هم از پشت بسته. ولی منظور مقاله من اصلا این حرفها نیست.
من به کج شدن را جنبش سبز اشاره کردم. به گمراهی موسوی که به آلت دست سلطنت طلبان تبدیل شده است. باور بفرمایید با همه سختی ها جمهوری اسلامی را به پهلوی آریامهری ترجیح میدهیم.
در ضمن ملت آذربایجان دیگر هوشیار شده است. نادرشاه ها و ستارخان های این ملت فهمیده اند که باید برای آزادی خود بجنگند نه دیگران.

ناشناس گفت...

با درود .
از حضور و پیامت ممنونم . گفتی : فقط با خردگرایی میتوان ایران را نجات داد و به آزادی رسید . تا که اسلام و آخوند است از آزادی خبری نیست . موسوی یکی از ستون پایه های نظام آخوندی است . فرهنگ شریعتی ، حاج فرج دباغ یعنی کریم سروش ، محسن کدیور ، اکبر گنجی و دیگران ، همان فرهنگ اسلام سر بر و فرهنگ جویدن خرد است . میشود جنایات هشت سال صدارت این آخوند کراواتی را بنویسی ؟ یا من برایت بنویسم ؟ خیلی فرق است بین عقل و خرد ، عزیز من .کاش چند مطلب بیشتر از صفحۀ من میخواندی . مواظب باش از چاله به چاه نیافتی .
سلامت باشی .

ناشناس گفت...

پوزش .
پیام من به نام ناشناس درج شد .
سلامت باشی .
کمال کابلی .
www.kamalkabuli.blogfa.com

پچاز گفت...

سلام، این امر در راستای همان شعارهای روزهای نخست انتخابات بازمی گردد که می گفتند و می گوییم و خواهیم گفت که « ادب مرد، به ز دولت اوست » و البته از کسی که ادعای دولت فرهنگی را دارد و نه فرهنگ دولتی نیز، غیر از این جای تأمل دارد.
البته در همین بیانیه آن چیز که غلیان مرا دوصد چندان کرده است آن است که مهندس موسوی از کشورهای حامی جنبش سبز خواهان عدم تحریم می شود و مطمئن هستنم که این کلام است که آینده ی ایران را تظمین می کند نه سیاست های دشمن تراشانه ی حاکمان فعلی.
اما آن چه که در لوای این حرف و حدیث ها ذهن هر آزاداندیشی را به خود متوجه می کند این است که هم اکنون این موسوی است که در مسند ریاست جمهور مردم ایران تکیه زده شده است و این مردم هستند که با خواست خود این منصب را برای او آفریده اند.
درود بر موسوی، درود بر پیروان راه سبز امید

سبزانديش گفت...

سلام. به تمام معنا لذت بردم. هم زيبا نوشته ايد و هم خوب ديده ايد. تمام قد با شما موافقم. بايد هر چه مي توان كرد (مانند نوشته شما) تا اين ديدگاه ترويج شود. فكر مي كنم بيانيه آخر ميرحسين مانند بيانيه 11 فراوان نكات برجسته دارد كه نيازمند بررسي هستند. موفق باشيد. وبلاگي جالب هم پيدا كردم حتما بهش سر بزنيد با نام اسلام سبز
http://green-islam.blogfa.com

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.

بازم چند خبرمهم دیگه:...

Unknown گفت...

hatman intorie khoshal shodam k ye duste dg tu jonbesh peyda kardam
www.mojeno2.blogfa.com

سبز های شهر اراک گفت...

سلام اشکان جان

از ارایه مطالبی بسیار سودمند ممنونم

چندی است که از دوستمان (کبک آگاه) خبری نیست
یه برنامه یا یه کاری بایست کرد اگه چیزی به نظرت میرسه حتما
اطلاع بده

منتظر حظور سبزت هستم

ناشناس گفت...

آفرین. چه خوب و به جا گفتین. بهتره خودمون باشیم بدون بت سازی.

فرید صلواتی گفت...

نمی خواهم بخوانیدم . اینبار می خواهم فقط گوشم کنید

ناشناس گفت...

درود به اشکان گرامی .

جنست ناجور مباد .
من که نگفتم : سلطنت طلب یا کمونیست هستی .
به قول مش قاسم ( دایی جان ناپلیون ) دوروغ چرا ؟ تا قبرا ، هاهاها
موسوی پرست هستی و از جنس سبز . حتماً با بند تنبان و کراوات سبز . هه هه هه . شوخی .
عرضم حضور سرکار که :
در تعریف « خرد » و « خردورزی » جناب عالی دچار اشکال هستی . همچنان که هر صاحب دیپلوم روشنفکر نیست ، هر صاحب عقل نیز خردمند نیست . بین عقل و خرد فرق است بسیار . هر حیوانی صاحب عقل و شعور هست . عقل و شعور به آهو حکم میکند که با دیدن پلنگ به سرعت بدود تا خورده نشود .
عقل ، خرد نیست ، Wisdom نیست ، بلکه قوه دریافت وادراک حُسن و قبح اعمال است . به شما گفته باشند که تاریخ آیینۀ ملت هاست ؟
گفتی آری ؟ ما شا الله پسر خوب .
تاریخ طبری جلد چهارم را بخوان تا که بدانی اسلام با ملت های من و شما چه کرد . همین امامان شیعه در قادسیه ( کربلای فعلی ) چهار هزار مرد جوان را در یک روز از دم شمشیر کشیدند . آری در همین کربلای که شما میروی سینه بزنی . قبر قاتل پداران من و شما را زیارت کنی . به این میگویم : بی خردی ....
خمینی ، خامنه ای ، میر حسین موسوی ، حاج فرج دباغ و همه سادات ولد زنا ، عرب اند ، نه ایرانی .
دیگه در کانون های صلوات گوی ، دعا پرست و خوشی ستیز نروی . بر محمد و آل محمد صلوات ، نگویی .
درود بر بابک خرم دین ، بوعلی سینا ، شهاب الدین سهروردی ، ابو ریحان البیرونی ، روزبه پارسی ، زکریای رازی ، عمر خیام ، عبدالرحیم طالبوف ، میرزا آقا خان کرمانی ، احمد کسروی ، علی دشتی ، فرود فولادوند ، هومر آبرامیان ، دکتر مسعود انصاری ، هوشنگ معین زاده ، شجاع الدین شفا ، بهرام مشیری ، رضا فاضلی ، عبدالحسین زرینکوب ، دکتر احمد ایرانی ، دکتر مهر آسا ، دکتر ناصر انقطاع ، منصور جمالی و ....
به گفته ناصرالحکما ( دایی جان ناپلیون )
سلامت باشی .
کمال کابلی
www.kamalkabuli.blogfa.com

نواندیش سبز گفت...

سلام دوست عزیز به راستی که حق مطلب را ادا کرده اید.
من نیز معتقدم که میرحسین تمامی ویژگی های یه رهبر و سر را برای جنبش برخوردار است.به امید اینکه سبزها پشت سر رهبر جنبش حرکت کنند و اجازه سو استفاده از حرکات ازادی خواهانه خود را به احدی ندهند.
میرحسین با این حکمت و شجاعت قطعا ما را به سر منزل مقصود خواهد رسانید.

ناشناس گفت...

اگر حکومت علی مثل خامنه ای است همان حکومت معاویه بهتر است مرگ بر ضد ولایت معاویه