۱۳۸۸ شهریور ۲۵, چهارشنبه

تحریک به خشونت































سلام

در روزهای اخیر از تمامی قراین و شواهد به وضوح پیداست که نظام از آنچه که ممکن است در روز قدس اتفاق بیافتد به شدت نگران و متوحش است . این مساله که تمامی اعیاد نظام که 30 سال است مایه ی دلخوشی سردمداران آن است تبدیل به عزا شده و یکی یکی لغو و کنسل می شوند بماند کنار.

نکته ی جالب در رفتار نظام برخوردی است که با مسئله ی روز قدس می کند . روز قدس و تمامی شعارهایی که سالهاست در مورد آن و آرمانش و علت برگزاری اش داده می شود شرایطی را ایجاد کرده بود که به هیچ روی نظام نمی تواند آنرا مانند عزاداری مرقد آیت الله خمینی به بهانه ی تعمیرات کنسل کند . از طرفی هم برای برگزاری راه پیمایی که بیست و چندسال است سنگین ترین هزینه های مادی و معنوی را به گرده ی مردم تحمیل کرده نمی توان محدودیت و بگیر و ببندهای امنیتی چندانی پیاده کرد .

راه کار نظام برای مقابله با این تهدید جدید در نوع خود جالب توجه است . از چند روز قبل جو تهدید و ارعاب تقویت شده و روند پلمپ ها وبازداشتها هم گسترده تر شده است .

اسناد دفتر کروبی را می برند و پس از آن اعلام می کنند که ( حالا دیگر ) سندی دال بر هیچ سوء رفتاری وجود ندارد . بازداشت اطرافیان کروبی هم یکی دیگر از این اقدامات عجیب بود . از طرف دیگر مقام عظمای ولایت در میان سخنانش مخالفان را هدف قرار داده و می گوید که مراقب باشید که دشمنان در این راهپیمایی اسباب تفرقه نشوند . تفرقه بد است .

اگر نظام می خواست که شرایط را کنترل کند و اوضاع را به سمت آرامش هدایت کند عرفا نباید دست به چنین حرکاتی می زد . اما می بینیم که اجرای نمایشهای محرکی چون موارد بالا در آستانه ی یک واقعه ی مهم پیچیدگی اوضاع را بیشتر کرده است . به عقیده ی من نظام در تلاش است تا با تحریک خشم مردم آنانرا وادار به خشونت کند تا به بهانه ی لازم برای حذفهای گسترده دست یابد . اتفاقی که در سالهای 61 و 67 هم افتاد و با بهانه ی حرکات مسلحانه و تروریستی مجاهدین خلق , هزاران نفر از کسانی که یا مخالف نظام بودند یا گمان می رفت باشند یا در آینده بشوند را از دم تیغ گذراندند و صدای اعتراض هیچ کس هم بلند نشد . امیدواری نظام این است که امروز هم با تحریک مردم و وقوع چند اتفاق خشونت آمیز دوباره دست به قلع و قمع و نابودی مخالفان بزنند و مجددا قدرت را برای خود بیمه کنند . البته در ماههای اخیر ثابت شد که خشونتی از طرف مردم وجود نداشته و هر چه بوده از طرف مامورین دولتی بوده . اما باز هم باید صبر کرد و دید که این کش و قوس تا کجا پیش خواهد رفت و نیروهای دولتی تا کجا می توانند خودشان از جمعیت معترض جدا بدانند و جان نثار رهبر باقی بمانند .

** معتقدم که به دلیل اینکه تمامی ابزارهای قدرت در دست نیروهای نظام است تنها راه نجات مردم در دوری از خشونت و عدم تفکیک میان خودشان و مردم عادی حاضر در راه پیمایی است . یعنی که سبزها نباید دور هم جمع شوند و گروه تشکیل بدهند . در عین نزدیک هم بودن نباید خودشان را از مردم جدا کنند , به چند دلیل .

این کار باعث می شود که امکان انجام حرکات خشونت بار و دستگیری سبزها کمتر شود . از طرف دیگر اگر که خشونت نیروهای دولتی اتفاق افتاد گریبان همه را می گیرد و آنهایی هم که طرفدار جنبش سبز نیستند از آسیب در امان نخواهند بود تا بدانند که حقیقت نظامی که پیرو اش هستند چیست .

به امید پیروزی و آزادی .

۲۲ نظر:

خاکستر گفت...

سلام دوست من
مطلب خوبی نوشتی منم با تو در این زمینه که ممکنه مردم رو تحریک کنن موافقم و باید هوشیار بود
نمونه های این موضوع را هم دیده ایم و حتی خود موسوی نیزاز بروز چنین اعمالی خبر داده و هشدارهای لازم را بیان کرده پس بیش از هرزمانی باید هوشیار باشیم...

به امید ازادی سبز...

خاکستر گفت...

راستی اگه اشتباه نکنم تو هم پست مشترک میذاشتی ؟؟؟؟
اگه مایلی اینم رو هم بذار


پست مشترک( 3) هم باهمت و یاری همه دوستان آماده شد .
با استقبال خوبی که انجام گرفته ،با هر اپ تعدادبیشتری همصدا می شیم.
قبل از اپ، پست مشترک (3) ،لطفآ تشریف بیارید و با نظر تون اون رو کامل تر کنید . تاریخ اپ شنبه 28/
خواهشآ لطف کنید، دوستانی که همراه هستند رو در جریان بگزارید لطفآ.
آدرس : http://wepuzzle.blogfa.


به امید آزادی سبز...

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

انصافا نظر جالبیه
خیلی عالی بود این تیکه آخر و پیشنهادت را میگم
خیلی خوب بود واقعا داری فکر میکنی
بازهم بنویس داره ازت خوشم میاد

dariush گفت...

با درود
مبازره مسلحانه که گروهی از روشنفکران بدنبال ان بودند شکست خورد و حالب این است که ان گروه به اشتباه خود پی بردند ولی امروز گروهی دیگر فکر میکنند باید همانگونه مقابله کرد انها شرایط این و یا ان کشور را کپی میکنند و بدون دیدین شرایط ویزه هر کشوری نسخه مینویسند در ایران ما نیازی به مبارزه مسلحانه ای نداریم که لبنان دیگری میشود و گیریم یکی دو نفر هم از عوامل دولی ترور شدند ایا مبارزه باید مقطعی باشد اگر اری پس خلیل خوب است اگر نه اسلحه همان بی خردی است زبان تقنگ زبان بی خردی است و بس امروز سالهای 61 و 67 نیست امروز مردم فهمیده اد و امروز وسایل ارتباطاتی بمانند همین دوربین تلفن هر گوشه شهر است ان حه در ان سالها نبود و به مردم گفتند همه انها مسلح بودند
شاد باشید و پاینده ایران

بهار گفت...

سلام دوست خوبم وبلاگ من رو فعلا بستن اجازه انشار پيغام بهم نميدن مرسي از اينكه بهم سر ميزني.
تا ببينم چي ميشه فعلا نمي تونم آپ كنم. موفق باشي.

سبز های شهر اراک گفت...

سلام دوست سبز:

جمعه ی سرنوشت ساز را چه کسی خواهد برد؟

شما لینک شدید؛
اگه لینکم کردی خبرشو بده!
http:///www.sabzha-ye-arak.blogspot.com

سبز های شهر اراک گفت...

سلام دوست سبز:

جمعه ی سرنوشت ساز را چه کسی خواهد برد؟

شما لینک شدید؛
اگه لینکم کردی خبرشو بده!
http:///www.sabzha-ye-arak.blogspot.com

مازیار گفت...

با پستی جدید با عنوان " مسئله ملی " به روز هستم.
پاینده ایران !

soshian گفت...

به امید ایرانی سبز.
زنده باد ایران
.
.
.
.
ایران سراسر سبز پوش
.
گزارش لحظه به لحظه راهپیمایی در ایران
.
در پرشین رادیو توسط آقای قائم مقامی
.
تو وبلاگ خودم حتما بیاید.

reza گفت...

سلام بايت پيروزي در روز قدس عليه کودتاچي ها مبارک .سانسور پخش مسابقه فوتبال ؟
در مورد رحيمي معاون آول ريس جمهوري؟
حرفهاي مردم فلسطين در مورد روز قدس.
عضويت در بسيج؟

hojat گفت...

درود بر شما
درود بر مردم شجاع و با شعور و باهوش ایرانزمین
همیشه پیروز باشین
بدرود
جاوید ایرانزمین

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

سلام
شرمنده شما هستیم
گزارش با عکس ها تکمیل شده(گزارش مصور روز قدس)
از این که با نظرات خود ما را مفتخر می فرمائیم ممنونیم.
به امید آزادی ایران

پچاز گفت...

سلام، از این که نتوانستم زودتر مقالات شما را مطالعه کنم، عذرخواهی می کنم. البته اختلالات مکرر در اینترنت و ایجاد مشکلات فراوان و فیلترهای بی حد و حصر دولت کودتا درکنار دیگر مشغله هایم دست به دست هم داد تا امروز این مطالب را برای شما بنویسم.
آن چه که بیش از پیش نظام را می هراساند عریان شدن پوستینی است که خود را در لوای آن پوشیده است و این روزها پوسیدگی آن پوشال از درون میان تهی آنان نمایان کرده است. محافلی که مملو از جمعیت بوده امروزه تنها پذیرای طرفداران دوآتیشه ای است که در بحبوحه ی این آشفته بازار مجالی برای عرض اندام پیدا کرده اند، کسانی که بی هیچ مجوزی باتوم و اسلحه در دست می گیرند و... که تعدادشان به اندازه ی تعداد ظالمان است.
اماکنی که امید نظام بوده امروز به کابوس آن بدل گشته، دلیل آن هم واضح، آن چه که از آن مردم است متعلق به مردم می ماند و هیچ تهدید و ارعابی نیز یارای خالی کردن این میادین به نفع آنان را ندارد.
اگر نگاهی دقیق تر به بازداشت های این چند روزه اخیر داشته باشیم، سن بازداشت شدگان را در میان جوانان می یابیم که در واقع بازوهای توانمند جنبش سبز هستند، از میردامادی تا نوادگان آیت الله منتظری و مهدی شیرزاد همگی جوانان ستاد اصلاحات بودن د که همان ها هستند که در ساختن ایران سبز نقش به سزایی را ایفا می کنند.
اما به هر رویه روز قدس آغازی بر پایان هواهای کودتاچیان بود که بدانند که با این هزینه های هنگفت و ابرتبلیغات رسانه ای، تهدید و ارعاب و هر وسیله ی دیگری مردم را از استیفای حقشان ناامید نمی کند.
در ضمن اشکان عزیز، در مورد تعطیلی مراسم عزاداری در مرقد حضرت امام درخواست رسمی متولی آن، سیدحسن خمینی بود و آن مصلی بود که به بهانه ی تعمیر نماز امروز را به دانشگاه تهران منتقل کردند.
همچنین تقاضا دارم لینک به آدرس وبلاگ قبلیم را به آدرس جدید تغییر دهی. با تشکر پیش پیش.
درود بر پیروان راه سبز امید، درود بر موسوی

dariush گفت...

خصوصی!!!

با درود به هم ميهن خوبم
تنها نابخردان از خرده گيري دلگير ميشوند و انها كم كم ديكتاتور و احمق ميشوند نمونه ان دولت كنوني.درست ميگوييد من چون فارسي نويس ندارم گاهي ويرگول ها نميايد. و گاهي يادم ميرود نقطه گذاري كنم. در نوشته سيد هم نگاهي انداختم و دو جا نقطه گذاري و يك جا به را بو نوشته بودم درست كردم اگر جايي ديگر است بگوييد انرا درست كنم شاد باشيد

reza گفت...

عضویت در بسيج



قابل توجه جوانان بيكار:

اگر از تنهايي رنج می بريد .

اگر مشكل جنسی داريد .

اگر مشكل روانی داريد .

اگر عشق لات بازی داريد ولی زورتان به كسی نمی رسد .

اگر از نظافت بيزاريد .

اگر چند ساله كنكور می دهيد ولی دانشگاه قبول نمی شويد.

همه و همه با سهميه بسيجی امكانپذيره......

امروز ثبت نام كنيد، فردا تجاوز كنيد ( انتخاب با شماست )

reza گفت...

سلام. اختلاف نظر مراجع تقلید با رهبر ایران در باره روز عید فطر

reza گفت...

سلام. اختلاف نظر مراجع تقلید با رهبر ایران در باره روز عید فطر

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

دوست عزیز
نظر شما صد در صد درست است اما برای بیدار کردن جامعه از نکات کوچک باید شروع کرد تا همه جامعه برای این مهم (جنبش)آماده شوند باز هم با نظرات خود ما را مفتخر بفرمائید
در ضمن مطلب جدیدی نمی زنی بخونیم حال کنیم؟

ناشناس گفت...

به امید ایرانی سبز.
سلام دوست خوبم
لینک شدی.

soshian گفت...

به امید ایرانی سبز.

يك سند بسيار مهم در تائيد وقوع تجاوز جنسي در زندان كهريزك

reza گفت...

سلام . می دانید پول نفت کشورمان کجاها خرج ميشود؟

mehdi گفت...

سلام
عید شما مبارک
وبلاگ خیلی خوبی داری. کلی حال کردم. اگر دوست دارید لینک کنیم.
حتما به این وبلاگ هم برو
IRANELECTIONS2009.BLOGFA.COM
اگر میخواهید درآمد ماهیانه 100.000.000 تومان داشته باشی سری به وبلاگم بزنید.