۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

نابودی توهم محبوبیت































سلام

یکی از بزرگترین برکات جنبش سبز این بود که چشمان ولی امر مسلمین جهان و اطرافیانش را به حقیقتی تلخ کاملا گشود و آن میزان محبوبیت اینان در میان مردم جامعه بود .

تا الان همواره مقام عظمای ولایت معتقد بودند که برخلاف تمامی مشکلات موجود , به دلیل جایگاه اعتقادی خود ساخته شان در میان طیفی از مردم به هر حال محبوبیت دارند . تصور می کردند که به هر روی حرف و فتاویشان میان مردم در رو دارد و همیشه می توان روی بخشی از مردم به عنوان حامیان ولایت حساب کرد.

یکی از مهمترین برکات جنبش سبز این بود که به تمامی کسانی که توهم یاد شده را در ذهن خود می پروریدند ثابت کرد که خیر , محبوبیت که سهل است حتی ذره ای حرف شنوی هم وجود ندارد .

شاید گروهی بگویند که به هر حال در بدترین حالت ا.ن 8 میلیون رای که داشت . بله , ایشان حدود 8 میلیون بنا بر یک اعلام غیر رسمی رای داشت اما به چه ترتیب ؟ اینها کسانی بودند که با گرفتن پول نقد , سهام عدالت , ارزاق عمومی به عنوان هدیه , سیب زمینی رایگان و اضافه حقوق و امثال اینها به ا.ن رای دادند . 8 میلیون که سهل است . 28 میلیون هم که به این شکل به ایشان رای میدادند باز هم در شمار نمی آمدند . چرا که کسی به عنوان هوادار در شمار می آید که بر حسب احساس وظیفه و احساس مسوولیت و نه برای رفع نیازهای مالی قدم به صحنه بگذارد . نظیر شجاعانی که در روز 27 شهریور برغم تمامی جنایات ماههای اخیر نظام آنگونه جسور و بی باک به خیابانها ریختند و قدرت خودشان را نشان دادند . وگرنه کسی که 200 هزار تومان نقد بگیرد که به ا.ن رای بدهد ( اتفاقاتی از این دست در روستاها زیاد افتاد ) در صورت فراخوان رهبری با خود محاسبه می کند که آیا این مبلغ به حضور در درگیری که ممکن است به قیمت جانش تمام شود می ارزد یا نه ؟ نگفته پیداست که این افراد محاسبه گر و سود جو هرگز وزنه هایی قابل اتکا نیستند .

پس اکنون نظام کاملا می داند که دیگر هیچ جایگاهی در میان مردم ندارد و آن دسته که اهل تفکرند همگی مخالف نظام هستند ( آندسته هم که فکر و نظری در این باره ندارند که خنثی و منفعل هستند . ) .

دیگر گفتمان , گفتمان فریب و نیرنگ نیست . گفتمان زور است . توان نظامی و انتظامی .

به همین دلیل است که دیگر از سخنرانی و مصاحبه ی چهره های سیاسی و مذهبی مطرح کشور ( همان روال آشنای سالهای گذشته ) کمتر اثری می بینیم و بیشتر سخنرانی ها و مصاحبه های کسانی در جریان است که در سالهای گذشته در سکوت مطلق بودند .

مانند فرمانده ی سپاه , فرمانده ی بسیج , فرمانده ی ناحیه ی انتظامی تهران بزرگ , فرمانده کل نیروی انتظامی و ... . این افراد مصاحبه می کنند تا بکویند اگر کسی خلاف میل ما رفتار کرد با او چه می کنیم . در گذشته چهره های تاثیر گذار می آمدند و مردم را به حمایت و همراهی نظام تشویق می کردند . ولی امروز دیگر نظامی ها و شبه نظامی ها و دست اندرکاران قضایی , فضای رسانه ای کشور را در اختیار گرفته اند برای تهدید و تخریب .

به نظر من همین تئوری زور هم باطل است . چون به هر حال آن پاسدار , آن بسیجی و آن انصار حزب الله مگر از کجا آمده اند ؟ از همین مردم هستند . بخواهند بکشند باید دوست و پسرعمو و دختر همسایه و دبیر سابق دبیرستان و همشهری و هموطنشان را بکشند . یک , دو , ده نفر را که کشتند ناگاه به فکر می افتند که چرا ؟ برای چه ؟ به چه قیمتی ؟

این گونه بود که وقتی در سال 57 درگیری ها شدید شد عده ای در خیابانها کشته شدند , اما در کوتاه زمانی تمامی ارتشی ها و شهربانی چی ها اسلحه ی خود را تسلیم کرده و به مردم پیوستند و آنکسی که به نیروی نظامی اتکا داشت نه به مردم , ناچار شد که روزهای پایانی عمرش را با درد و بیماری آواره ی دنیا شود و همچون سلطان محمد خوارزم شاه زار بزند که : "از چندان ممالکی که تصرف کردم امروز چند زرع باقی نمانده است تا در ان به آسودگی بمیرم ؟ "

**پی نوشت :

ضمنا دیروز ضایعه ای بزرگ به جامعه ی موسیقی ایران وارد شد و پرویز مشکاتیان در سن 54 سالگی دنیا را وداع گفت .

لطفا به هر زبانی که مومنید برای روح این هنرمند بزرگ درخواست آمرزش و آرامش کنید .

روحش شاد و صد حیف که به این زودی رفت .


۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام وبلاگتان با جامعه پیوندی ناگسستنی پیدا کرد.منتظر حضورت دروبلاگ ونقدوبررسی مطالب همدیگر هستم.

مازیار گفت...

با درود !
پاینده باشید دوست عزیز !
شما را در گرانیگاه مسائل سیاسی کشورم می بینم.این روشنگری ها بسیار ارزشمند است .
ای کاش همراه با مسائل سیاسی ، مسائل ملی را نیز مورد تأکید بیشتری قرار دهید.

سبز های شهر اراک گفت...

سلام دوست عزیز؛

در این رابطه مطلبی دارم تحت عنوان
آفتاب آمد دلیل آفتاب-1

در ضمن یادت باشه مارو لینک نکردی

پیروز باشی و سبز

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

سلام
تحلیل درستی است منتها زمان می برد تا اینها بفهمند
اما نکته بعدی را نباید فراموش کرد که این باور غلط در ذهن رهبران را پاچه خواران و مریدان آنان به وجود می آورند پس در گناه رهبران سهیمند

خاکستر گفت...

سلام
ممنون که به وبم سر زدی...در درجه اول درگذشت مشکاتیان را به شما و همه دوستان تسلیت میگم و برای خانواده این عزیز آرزوی صبر میکنم
در مورد مطلبشما باید عرض کنم که کاملا با نظر شما موافقم هیچگاه زور در یک جامعه پایدار نمیمونه و ای کاش که کار ما به اینجا نمیرسید...دوستی میگفت حکومتها در کل جهان مثل یک فواره عمل میکنن...تا یه جایی میرن بالا بعد دوباره نزول میکنن...
امیدوارم که سرنوشت خوبی برای کشورمون به تصویر بکشیم
به امید ازادی سبز...

فرید صلواتی گفت...

اشکان عزیز سلام .ممنون که برای خواندن مطلب زیبایت دعوتم کردی وبرای اینکه از نگرانی غیبت بیرون بیایی با
از این زانتیا نگرانم !!!!!
بروزم

hojat گفت...

دزود بر شما
ابتکار در نقد گزارش هائی که درباره زندان کهریزک تهیه شده نوشته ابتدا گفته شد تعداد کساني که در هجدهم تير دستگير شده اند، اندک هستند، چطور زندان هاي رسمي کشور ظرفيتي براي نگهداري آنان نداشتند پس احتمال و شنيده هاي غيررسمي که تعداد آنان را حدود دويست وهفتاد نفر اعلام مي کند، رقمي نزديک به واقعيت بود.

نویسنده گزارش پرسیده آيا نمي شد بازداشت شدگان را در يکي از مدارس يا مکان هاي سرپوشيده داخل شهر اسکان داد؟ برخي از خانواده ها از اين نگران هستند که نکند پرونده کهريزک به سرنوشت کوي دانشگاه تهران مبتلا شود.

به نوشته مقاله ابتکار در حالي که رهبر انقلاب حادثه کهريزک را جنايت می داند و بر لزوم برخورد با عاملان اصلي آن تاکيد دارد، برخي مقامات انتظامي و قضايي آن را حادثه دانسته و ناشي از تخلف نيروهاي خودسر بر مي شمرند از همین رو انتظار مردم برخورد با همه کساني است که در وقوع اين ماجرا مشارکت يا مسئوليت داشته اند.
پیروز باشید

dariush گفت...

با درود به اشكان خوب و گرام
بسيار زيبا نوشتي. انان كه در برابر مردم بايستند محكوم به نابودي هستند و انجا كه زبان نطاميان به كار ايد از همان لحظه عقربه هاي ساعت سرنگوني اغاز به كار ميكند .دوستاني ميگويند اينها اكنون ٣٠ سال است بر حكومت هستند ولي بايد بدانيم در رهرو تاريخي ٣٠ سال هر چند پر از درد ولي ناچيز است تازيان چند سال بر اين سرزمين حكومت كردند ?سلوكيان چند سال مغولها و تيموريان چند سال? ولي همه رفتند. پهلوي با همه شكوه و جلالش !!! بوسيله همان اربابانش رفتني شد . روحانيون هم ميبيننند كه اگر امروز نجنبند از همان خرده اسلام و باور به امام و پيامبر چيزي نمي ماند مردمي كه تا پيش از قيام ٢٢ بهمن احترامي به سيد و روحاني داشتند امروز او را مارمولك ميبينند و ديگر كسي براي انها تره هم خرد نميكند براي همين اين گروه به تكاپو افتاده و ميخواهند همان ته مانده ١٤٠٠ ساله را نجات دهند و افرادي بمانند گنجي و سروش اين سالخورده ١٤٠٠ ساله را بزك كرده و با نام دوشيزه اي بكر و انقلابي در حجله ما بياورند . به اميد حكومتي سكولار

reza گفت...

سلام .درحکومت اسلامی تجاوز.شگنجه.قتل وجودندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

Unknown گفت...

سلام
هم مطالبت وهم قلمت
قشنگ بود
پیروز و سبز باشی
http://mojeno2.blogfa.com

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.

دوست خوبم ممنون که بهم سرزدی همیشه منتظرت هستم بادرود.