۱۳۸۸ شهریور ۲۱, شنبه

اوباما و بقای دولت ایران




















سلام

در خبرها داشتیم که اوباما پیشنهاد داده که به جای 12 میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ی ایران در آمریکا 16 فروند ایرباس نو و مدرن به ایران واگذار شود تا بحث طلب ایران از آمریکا به پایان رسد و گشایش دری باشد برای آغاز مذاکرات .

از طرف دیگر با توجه به ابهامات بسیار زیاد موجود در بسته ی پیشنهادی ایران و مشخص نکردن تکلیف برنامه ی هسته ای پیش بینی می شد که این بسته هم گره ای از کار فروبسته ی دولت ایران و جهان باز نکند که برخلاف همه ی این گمانه زنی ها دولت آمریکا شتاب زده اعلام کرد با همین بسته هم حاضر است که با ایران مذاکره کند .

شتاب و دستپاچگی آمریکا که به هر بهانه و ترتیبی که شده می خواهد دولت ایران را پای میز مذاکره بکشاند نشانه های خوبی برای ما مردم به جان آمده از استبداد نظام حکومتی ایران ندارد .

آنطوری که از شواهد بر می آید نگرانی های بوجود آمده از راهپیمایی روز قدس و تصمیم طرفداران جنبش سبز مبنی بر حضور گسترده در آن , نه فقط دامن مسوولان داخلی و رهبر , بلکه دامن تمامی حامیان خارجی آنها را هم گرفته است .

در این که نظام جمهوری اسلامی و مسوولان افراطی اش بهتر از هر کس دیگری منافع قدرتهای بزرگ را تامین می کنند هیچ شکی نیست . بارها و بارها این امر ثابت شده و نیازی به ذکر مثال و مصداق نیست . ( اینکه گفتم افراطی به این دلیل بود که فرد میانه رو و خردگرایی همچون خاتمی نشان داد که منافع مردم ایران را بیشتر از سایرین تامین می کند )

حال به نظر می رسد که گفته ی یکی از دوستان وبلاگ نویس که پس از انتخاب اوباما در مقاله ای گفته بود : "او با ما نیست" به تحقق پیوسته استه با یک تغییر جزیی .

این دوست عزیز تحلیل کرده بود در طول سالهای پس از جنگ جهانی دوم هرگز رابطه ی مناسبی بین رییس جمهورهای دموکرات آمریکا و دولت ایران وجود نداشته و دلایل کافی هم برای اثبات ادعایش آورده بود , از جمله این که در دوره ی کارتر , عضو حزب دموکرات , شاه ایران سرنگون شد و وزارت امور خارجه ی دولت او بود که بیشترین حمایت را از انقلابیون به عمل آورد و در انتها نتیجه گرفته بود که چون اوباما هم دموکرات است پس با دولت استبدادی ایران رابطه ی خوبی نخواهد داشت و " او با ما نیست " .

گفته ی این دوست عزیز با تغییری جزیی به وقوع پیوسته و آن تغییر این است : اوباما با ما مردم ایران نیست . بلکه در جهت منافع کشور متبوع خود با دولت ایران هست . دستپاچگی کامل او در دعوت هرچه سریع تر دولت ایران به مذاکره و امتیازات دور از ذهنی که حاضر است در این راه بدهد نشان از آن دارد که ابدا نمی خواهد سرنگونی یا تغییرات گسترده و احتمالا دموکراتیک در ایران را ببیند . برخلاف مسوولان کوتاه فکر دولت ایران او خطر نارضایتی گسترده ی مردم و برخوردهای خشونت بار را به خوبی می داند و برای آنکه جلوی اتفاقات احتمالی آینده را بگیرد سریعا دست به کار شده و حتی از غرور خود و دولتش خرج می کند تا به هر ترتیبی شده این طفل شیطان و نا آرام را پای میز بکشاند و با زیر بال و پر گرفتنش جلوی سقوطش را بگیرد .

این می تواند برای همه ی آن دوستانی که چشمشان و امیدشان به مداخله ی آمریکا بود نقطه ی روشنگری باشد که بدانند دولت آمریکا فقط ادعای برقراری عدالت در دنیا را دارد . چون در تعریف یک نظام دموکراتیک آمده است که : "دولت دوکراتیک فقط و فقط یک وظیفه دارد و آن عمل به خواست مردمش است ."

یعنی اینکه دولت آمریکا فقط در برابر منافع مردم آمریکا مسوول است و بس . اگر این منافع اقتضا بکند هواپیمای مسافربری ایران را در آسمان خلیج فارس هدف دو موشک پیاپی قرار می دهند ( پرواز 655 ایران ایر ) و اگر اقتضا کند به عراق و افغانستان و ویتنام و پاناما و کوبا و هر جای دیگری لشکر می کشند و اگر هم لازم باشد ژست انسان دوستی و صلح طلبی می گیرند . به هرحال سرنخ همه ی این اقدامات و تصمیمات در منافع داخلی آنهاست و در مورد ما هم متاسفانه اراده ی آنها گویا بر حفظ همین نظام و دولت استوار شده است .

اگر کشور ما تغییر می خواهد فقط کار خودمان است نه هیچ کس دیگر . در همان دوره ای که آنگلا مرکل شدید ترین اعتراضات را به سرکوب مردم در خیابانهای شهرهای ایران می کرد نیروهای امنیتی با وسایل خریداری شده از آلمان مردم را مصدوم و مضروب می کردند .

پس هم وطن بدان که : " کس نخارد پشت من , جز ناخن انگشت من " دستت را به زانوی خودت بگیر و برخیز .

۱۴ نظر:

soshian گفت...

به امید ایرانی سبز.
دوست خوبم لینکت کردم اگه دوست داشتی به اسم به امید ایرانی سبز لینکم کن.

همیشه سبز باشی.

reza گفت...

سلام .نگاهی به سابقه‌ی چندتن از رهبران کودتای ۲۲ خرداد

ziya گفت...

با سلام
و با اجازه شما را لینک کردم

dariush گفت...

با درود
اين كاملا اشكار است كه بايد هر كشوري منافع ملي خود را بر همه چيز بر تر بداند اگر دولت ايران و برخي دولتهاي منتطقه اين كار را نميكنند اشكال از خود ماست . ولي از وس ديگر يك دولت دمكرات بايد تا انجا كه ميتواند در راه پيشبر دمكراسي در كشور هاي ديگر كوشا باشد. بر سيم به دولتهاي غربي . براي انها مهم ترين مسئله در حال حاضر نداشتن تجهيزات اتمي در ايران است انها مدتي كره شمالي را رها كردند و بجايي رسيد كه با كمك چين و شوروي داراي تجهيزات اتمي شد حالا هي بايد براي هر ازمايشي كه او ميكند كلي باج بدهند اين مشكل را نميخواهند در بايران تكرار كنند از سوي ديگر براي فشار به ايران هم اگهي هاي پروپاگاندي بسيار كه ايران بمب را براي اسراييل و اروپا ميسازد كه اين ديدگاهي كاملا اشتباه است و خود امريكايي ها و اسراييل ها هم ميدانند چون نخستين كسي كه مخالف باشد خود مردم فلستين است روي بمب اتم كه نوشته نشده صهيونيست كش! بلكه همانگونه كه مسلمانان شرق اروشليم را ميكشد همانگونه يهوديان غرب اروشليم . اين تنها فشار از سوي انهاست از وسي ديگر هم خود دولت ايران براي خالي نبودن عريضه به قلدري ميپردازد كه ما ميتوانيم فلان و فلان كننيم و خود دولت ايران ميداند كه امريكايي ها بهتر از هر كس قدرت نظامي ايران را ميدانند اگر انها توانستند از دستگاه مخوف كا گ ب و سازمانهاي جاسويسي زمان جنگ سرد بگذرند و از هر گوشه شوروي خبر داشته باشند براي انها در باره ايران بي در و پيكر. اين سخنهاي رهبران ايران تنها مصرف داخلي دارد شما ببيند ريس جمهور خبر از داشنمند هسته اي ١٤ ساله كه با مقداري وسايل از بازار انژي هسته اي درست كردن را ميدهد خوب اين از يك سو مسخره است ولي از وسي ديگر ميخواهد به مردم بگوييد ما قدرت داريم و شوربختانه ما ايراني ها هم هندوانه خر خوبي هستيم و فوري چند تا برا گذاشتن زير بقل ميخريم . اوبا ما بمانند همه سران شرق و غرب به فكر شركتهاي چند مليتي دراز و پهن خود و همينگونه به فكر بازار كار خود هستند و هيچ مشكلي با فرستادن پيشرفته ترين وسايل جاسوسي و سركوب به ايران ندارند و اين احمقها هستند كه فكر ميكنند اوبا ما يك هر كس ديرگ كشور و مردمش را رها كرده و ميگدارد بيكار شوند و ميايد به فكر مردم ايران ميافتند . البته شركتها ي چند مليتي هم سود خود را ميبيند و هر گاه بóواند كشوري را ترك و بجاي ديگر ميروند . انها هم براي مصرف داخلي خود و ژست دمكراسي بايد گاه و بيگاه از تلوزيون خود اخباري در باره سركوب و ستمي كه به ايرانيان ميرود نشان دهند ولي اينها هم بمانند همان انرژي هستنه اي دختر ١٤ ساله مصرف داخلي دارد و نه بين المللي . از سوي ديگر انقلابي كه از ديگران صادر شود بدرد مردم نميخورد اشتباه بسياري از روشنفكران در پي از ١٣۵٧ هم كپي برداري از اين و ان انقلاب وبود بدون سنجيدن شرايط ايران كه هم با كوبا و هم با الجزاير و فلستين تفاوت فاحش دارد
در اخر بايد سخن شيريني كه در اخر نوشته ايد تكرار كنم كه كس نخوارد پشت من . انجلا مركر همانگونه دمكرات هست كه اوباما انها تنها در هنگامي كه منافعشان كاملا به خطر بيفتند وارد ميدان ميوشند ولي هنوز اين كار نشده و انها بهره برداري به وسيلهوشركتهاي چند مليتي خود در خليج فارس از نفت ايران دارند و فكر كمك به انقلاب در ايران را با بودن شركتهايشان در خليج فارس و هزاران شركت ريز و درشت ديگر نميكنند البته بايد بگوييم خبر ١٦ ايرباس از سوي امريكا تكذيب شد

ziya گفت...

خونریزی مغول را شنیده ایم ولیک

کشتار را با دروغ و پرده پوشی و فریب

هرگز چنین ندیده ایم



چپاول و غارت و تجاوز اعراب را بنام دین

در برگ برگ روزگار میهنمان ورق زده ایم ولیک

جنایت و تزویر را بنام دین

هرگز چنین ندیده ایم



دراین دیار کهن

اسطوره های دلاوری

بسیار بوده اند ولی

حلاج وار

زاهدان ریاکار دین فروش را

کس چنین رسوا نکرده بود

که موج سبز عصیان مردمان

با بدنهای لت و پار از شکنجه ها

با بدنهای سوخته و رها شده

در خاکهای بی نشان

با آه و مویه و صبر مادرانشان

با آزادمردان دلیرشان

که جنایت و دروغ را بی پروا

بر سرهر کوی

فریاد کرده است

رسوا نموده اند



با یک اراده و یک گام

موج سبزصلح و آزادی

حاکم این دیار اهوراییست



گامی ز فریاد تا اعتصا ب

مرگ دجال روزگار ماست

مرگ دیکتاتوریست

سردبیر نارنج سبز سیاسی اجتماعی گفت...

سلام
وب خوب با مطالب جالبی دارید
خیلی خوشحال میشیم تبادل لینک داشته باشیم یه سر به ما بزنید

hojat گفت...

درود بر شما
وبلاگتون رو به پیوندها اضافه کردم
پیروز باشین
بدرود
جاوید ایرانزمین

ziya گفت...

با سلام و ممنون لطفتان
روز قدس شب قدر ملت ماست
پر توان باد
حضور جنبش سبز
در کوچه های شهر

پچاز گفت...

سلام، خوشحالم که این چنین دقیق به مسأله ی منفعت طلبی بیگانگان پرداخته اید. دوستان سبز اندیش باید بدانند که کشورهای قدرت طلبی همچون آمریکا که آرزوی سلطنت بر دنیا را در سر می پرواند، همیشه از آب گل آلود اوضاع منطقه، ماهی مقصود خود را جست و جو می کردند.
جای شکی نیست که آقایان به خوبی به این نکته وقوف نظر دارند، از این روست که در روزهای باقی مانده به قدس سبز امسال، همگان را در صورت سبزپوشی و سبزگویی به همکاری با بیگانگان در راستای منویات ایشان متهم کرده و از قبل حکم را برای خونین کردن جمعه ی سبز صادر کرده اند.
اما دوستان باید مراقب بود تا تنها به تأسی از رهبر نهضت سبز تنها از مشت های گره کرده ی خود خواسته هایمان را فریاد زنیم.
درود بر پیروان راه سبز امید، درود بر موسوی

reza گفت...

سلام دوست خوبم . مرسي آمدي نظرت را دادي. در مورد رادان . اين شخض يک عروسک بوده در اين وسط اصلي ها اينها بودند که تيم کودتا را هدايت مي کردند.سبز باشد

بهار گفت...

سلام دوست خوبم ما به اميد خدا پيروزيم
جمعه يادت نره
نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران

ناشناس گفت...

با این دو پراگراف آخری شدیدا موافقم. از طرفی تقریبا مطمئنم این حکومت هم که بره ما به خاطر یه همچین اعتقاداتی باز هم تاریخ رو تکرار خواهیم کرد.
http://derakht-e-golabi.blogfa.com/
تو این وبلاگ مطلب تحلیلگران خفن خانه پدری رو بخونید خوبه

پچاز گفت...

سلام، این روزها منتظر قلم شما بودم که برای روز قدس سبز امسال بر کاغذ جولان دهد.
به هر حال به هر طریق ممکن اطلاع رسانی کنید، فردا، روز قدس سبز خواهد شد.
درود بر پیروان راه سبز امید، درود بر موسوی

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.

واشنگتن پست: افشاگری کروبی را وارد مذاکرات 1+5 کنید
.