۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

تاریخ , لعنت الله علیه






























سلام

تحول در کتابهای تاریخ مقاطع مختلف تحصیلی در پی بیانات گهربار مقام عظمای ولایت مبنی بر مسئله ساز بودن علوم انسانی و لزوم حذف آنها از مواد درسی و رشته های تحصیلی دانشگاهها روی خواهد داد . بر اساس این طرح نامها و زندگی شاهان ( یعنی تاریخ سیاسی ایران ) حذف شده و چهره های علمی کشور تدریس می شوند .

البته تغییر کتابهای تاریخ چیز تازه ای نیست و از روزی که من به خاطر می آورم همواره رهبران از محتوای کتابهای تاریخ نالیده اند و شکایت خودشان را به تیغ حذف و سانسور و تغییرات ناجوانمردانه آراسته اند .

امروز هم همان روند آشنای سابق تکرار می شود . اما اینبار چیزی که متفاوت است این است که استبداد کمر به قتل تاریخ سیاسی این سرزمین بسته است و معتقد است که باید تاریخ زندگی چهره های علمی آموزش داده شود .

حال این پرسش بوجود می آید که : کدام چهره ی علمی ؟ در این که پس از قرون 3 و 4 هجری ما با درخشش فرهنگی و علمی مواجه شدیم و دانشمندان و ادبای بزرگی به دنیای آن روز معرفی کردیم هیچ شکی ندارم . اما اینها هیچ کدام چندان به مذاق نظام ولایت محور جمهوری اسلامی خوش نمی آیند . مثلا تاریخ زندگی ریاضی دان بنام کشور , خیام را می خواهند آموزش بدهند ؟ اویی که گفت :

از جمله ی رفتگان این راه دراز

باز آمده ای کو که به ما گوید راز

هان بر سر این دو راهه از روی نیاز

چیزی نگذارید که نمی آید باز

یا مثلا زکریای رازی را می خواهند بیاموزانند ؟ اویی که حتی ادعای مسلمانی هم نداشت . کاشف الکل بود و برای تمام طول تاریخ مورد ستایش الکل دوستان ؟ نبوت و وحی را نفی می کرد و می گفت انسانی که عقل دارد نیازمند راهنمایی انسان دیگری نیست .

یا ابوعلی سینا که در تفکرات فلسفی اش پیروی خاصی از اسلام نداشت و کارش به جایی رسید که حتی به کفر و الحاد هم متهم شد ؟

آیا فردوسی را ( با فرض اینکه بزرگان فرهنگی هم در این دایره ی تنگ لحاظ شوند ) می خواهند تدریس کنند که در گفتار اندر آفرینش عالم شاهنامه به وضوح هرچه تمامتر بیش از 850 سال قبل از داروین جریان تکامل را به عنوان آغاز جهان ذکر می کند :

که یزدان ز ناچیز چیز آفرید

بدان تا توانایی آمد پدید ( انرژی به عنوان نخستین آفریده ی یزدان جهان آفرین )

و در انتها فقط برای آنکه نامی از عقاید اسلامی هم آورده باشد می گوید :

شنیدم ز دانا دگرگونه زین

چه دانیم راز جهان آفرین

خلاصه به هر کدام از چهره های مطرح علمی و ادبی و فرهنگی این سرزمین که بنگریم اثری از تکذیب ولایت مداران و ذوب شدگان در ولایت خواهیم دید . پس دوستان آموزش و پرورشی چه چیزی می خواهند آموزش دهند که دل "مقام" شاد شود ؟

کلید این پرسش در برنامه ی قدیمی و آشنای تقویم تاریخ رادیو است . هر کدام از روزهای سال که شما رادیو را در ساعت پخش این برنامه روشن کنید و آن موسیقی پر سر و صدای دیرآشنا و صدای بم مجری را بشنوید خواهید دید که در کنار هر یک سالروز معقول مثل آغاز جنگ جهانی دوم و یا تولد لویی پاستور و یا قدم گذاشتن نیل آرمسترانگ بر روی سطح ماه حداقل تاریخ تولد و مرگ 3 محدث بزرگ را هم ذکر می کنند .

"امروز مصادف با 635 سالگرد وفات شیخ فلان الدین بهمان آبادی محدث بزرگ قرن نهم هجری است . او صاحب تالیفات بی شماری در زمینه های علم الحدیث و حدیث العلم است که فقط 2 صفحه از آنها باقی مانده است ."

به عنوان چهره های مطرح علمی کشور هم از دانشمندان جوان هسته ای کشور می توانند نام ببرند . مانند همان دختر 16 ساله ی شیرازی که با قابلمه عمل غنی سازی اورانیوم را در زیرزمین خانه شان انجام داد و مانند ماری کوری تحت تاثیر تشعشع اتم ناپایدار اورانیوم غنی شده هم قرار نگرفت . می گویند سرعت دستش به حدی بود که توانست با هم زدن اورانیوم 239 با خلوص پایین ( بوسیله ی ملاقه ) در قابلمه , اورانیوم 235 با خلوص بالا در حد کلاهک هسته ای تولید کند . چنان خلوصی که هیچ سانتریوفوژی تا کنون به آن دست نیافته .

از این دست دانشمندان بسیجی کم نداریم که در کتابهای تاریخ می توان به بچه ها تدریسشان کرد .

امثال نواب صفوی و آیت الله کاشانی و غیره هم که کم نداریم . پس ابدا نگرانی بابت محتوای کتابهای درس تاریخ در آینده نخواهیم داشت .

شما هم هموطن نگران محتوای کتابهای تاریخ نباش .

** عکس : کتاب قانون ابوعلی سینا

۱۹ نظر:

Unknown گفت...

سلام دوست من...
اومده بودم بهت خبر بدم لینکت کردم
اما مطلبت انقدر قشنگ بود که تا الان داشتم می خوندم
سبز باشی و پایدار..
http://mojeno2.blogfa.com

فرید صلواتی گفت...

اشکان عزیز سلام
این را بدان که هیچگاه ماه پشت ابر نخواهد ماند و روزی این دریوزگان
تباهی رسوای جهان و خود عبرت تاریخ
خواهند شد .

hojat گفت...

درود بر شما دوست من
از 1400 سال پیش سیر نزولی علمی کشورمان آغاز و جای خود را به خرافاتی داد که یک شخص بیمار بر مردم جهان با زور شمشیر تحمیل کرد
پیروز باشین
بدرود
جاوید ایرانزمین

سبزانديش گفت...

سلام
خيلي دلم ميخواد خوشبين باشم و اميدوار به آينده
اما اين خبرها ناخوداگاه يك ترسي ميندازه تو جون آدم
تاريخمونو بگيرن ديگه چي ميمونه؟

اشکان پارتی گفت...

سلام
سبزاندیش عزیز
نظام آموزشی ما چنان ناکارآمد و ضعیف است که کمترین توانی برای آموزش هیچ چیز ندارد . چه راست چه دروغ . از طرف دیگر روند بی اعتمادی مردم نسبت به دولت و رسانه ها و آموزشهایش وارد مرحله ی جدی شده است . زیاد جای نگرانی نیست . باید خوشبین بود .
به امید پیروزی و آزادی .

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.

اخبار وحواشی سازمان ملل هنگام سخنرانی احمدی ‏نژاد!!!

reza گفت...

سلام .صندلی‌ها به سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل گوش می‌دهند

پچاز گفت...

سلام، شاید از هر منظری بتوان به مشاهیر نگاه کرد ولی این نوع نگاه من را به یاد گفته های بهرام مشیری می اندازد.

reza گفت...

سلام نشان دادن عكس مروه الشربينی توسط احمدی نژاد

مدرک دانشجو هم تقلبی است /افشاگری "نیچر"

مرگ بر ديكتاتور گفت...

سلام دوست عزيز،
ممنون از نظر خوبتان.
مطلب جالبي بود.تحريف و دست كاري در تاريخ امري طبيعي است كه هميشه بوده و خواهد بود.ولي بدين شكل...اينكه چه گونه با حذف نام پادشاهان از كتب تاريخ مي خواهند دانش آموزان را با هويت و تمدن مليشان آشنا كنند،‌را خدا مي داند!
ابتدا با درخواست تجديد نظر رشته هاي علوم انساني مواجهه مي شويم و اكنون حذف كل تمدنمان!
مي توانند در راستاي همين روحيه فرهنگي (!)‌كه سياستمداران را دليت مي كنند،اسم مصدق را هم كاملا پاك كنند و تلاش هاي سخت آيت الله كاشاني را در ملي شدن صنعت نفت به تصوير بكشند!
شما را متقابلا لينك كردم.
موفق باشيد و سبزانديش

sarbazan sabz گفت...

سلام
من با مطلبی بعنوان "ضرورت وجود دولت" آپ کردم...

منتظر حضور و نظر شما هستم...

به امید ازادی سبز...

sarbazan sabz گفت...

سلام
مطلبت خوب بود...اینا که همیشه دارن توی کتابا دست میبرن ولی فایده ای نداره چون مردم آگاه تر از این حرفن البته از اینکه روی بچه های مردم تاثیر میذاره شکی ندارم ولی باید به این توجه داشت که خانواده و بعد جو محیط بیرون از نوشته های توی کتابها مهمتر و تاثیرگذار تر هستش از طرفی این کتابها نیستند که به تعلیم و تربیت دانش آموزان شکل میده بلکه این معلمان هستند که ذهن این عزیزان رو پرورش میدن...راستی مثل هات از فردوسی و ابن سینا و.....جالب بود
خسته نباشی

به امید آزادی سبز...

سبز های شهر اراک گفت...

luسلام دوست عزیز؛

مطالبی که عنوان نمودید بسیار جالب و درخور نقد ونظره

باری دوست گرامی متاسفانه رنسانس و بیداری ما ایرانیان قبل
از قرون وسظایمان بوده بدین صورت که پس از خیام دانشمند بزرگ قرن ششم بواسطه ظهور خاینینی چون محمد غزالی طوسی این آخوند خاین به ملت مبارزه ای عجیب با اندیشه و حکمت یونانی که زیر بنای رشد تفکر در ایران بود شکل گرفت
و کم کم علم و اندیشه و مدنیت ایرانی یه ورطه نابودی گرایید
بجای فرهیخته گانی چون ابوریحان و ابن سینا و... آخوند های نادانی مثل علامه مجلسی و بقول شما فلان ابن فلان و... ظهور میکنند . در کتاب حلیّه المتقین مجلسی مزخرفاتی آمده است که خواننده را به شرم وامیدارد:
در هنگام نوره کشیدن واجب است آیه ای خوانده شود سپس تیکه ای از آن را به بینی مالده و....
همین مزخرفات و خزعبلات ما را بیچاره و عقب افتاده کرد.
امیدوارم در پست های بعدیتون بتونم بیشتر در این باره مطلب بگم
پیروز و پاینده باشید

SOSHIAN گفت...

به امید ایرانی سبز.

دوستان بیاید ساکت نشینیم دیگه وقت سکوت نیست.

بهار گفت...

سلام دوست خوبم واقعا مطالب زيبايي رو مطرح ميكني. در مورد اين مطلبت بگم كه اينها هر كاري هم كه انجام بدن نميتونن شعور سياسي ملت رو از بين ببرن خدا رو شكر مردم خيلي آگاه شدن.
به اميد موفقيت

مرگ بر ديكتاتور گفت...

سلام دوست عزيز،
با مطلب سرقت علمي وزير علوم دولت كودتا به روزم.
موفق باشيد وسبزانديش

ziya گفت...

با سلام و تبریک ماه مهر
درس سبز عشق و محبت و دمکراسی را در سراسر ایران مشق میکنیم.

این وبلاگ با نام قصه های شب در آدرس:

http://ghessehaye-shab.blogspot.com/

ایجاد شده است.که به مرور نوشته های خود را به آنجا انتقال میدهم.

ار دوستانی که در بلاگر وبلاگ دارند و یا ایجاد میکنند در صورت تمایل

خودشان تقاصا دارم که مرا با خبر کنند تا در آن وبلاگ در پیوندها قرار

گیرند.

موفق و پایدار باشید.

نواندیش سبز گفت...

سلام بر دوست عزیزم ممنون از نظر زیبات...
اری این اقایان فکر کرده اند که با پاک کردن نام شاهان و بزرگان ایران که برخی از انان چون کوروش و داریوش اکنون تنهامایه مباهات و افتخار ایران زمین هستند و بدون اینان ایران ایران نبود می توانند ذهن کودکان ما را از حقیقت پاک کنند بزرگان پارسی روز به روز به کوری چشم اقایان شناخته شده تر و محبوب تر از پیش خواهد شد.

نواندیش سبز گفت...

سلام بر دوست عزیزم..
تاریخ ایران مفتخر است به وجود پادشاهان بزرگ خود کوروش و داریوش و اکنون اینان تنها مایه مباهات ایرانیان به شمار می روند.رژیم کودتا با حذف این بزرگان هیچ گاه نخواهد توانست ذهن جوانان وطن را از نیاکان با شرف خود پاک کند.ark