۱۳۸۸ مرداد ۷, چهارشنبه

!!! نوای مظلومیت یک مخترع دولتی



یکی از مطالب روز 5 مرداد ماه وبلاگ به انتشار کتابی تحت عنوان : اتاق امن اختصاص داشت که با همکاری : موسی مظلوم , محمود احمدی نژاد و علی اکبر محرابیان (وزیر صنایع ) منتشر شده بوده و اخیرا در دادگاه حکم ثبت اختراع و کلیه ی حقوق قانونی آن که به این 3 نفر تعلق داشته باطل و به شاکی پرونده تعلق گرفنه است .

اگر مطلب یاد شده را نخوانده اید این آدرسش :

http://ashkan-paarty.blogspot.com/2009/07/blog-post_2405.html

جوابیه و دردنامه ی آقای موسی مظلوم در دفاع از اختراع سلب اختیار شده شان در سایت ایرنا منتشر شده است که در زیر می آید . ادبیات و دلایل ایشان جالب توجه است . ضمنا کوچکترین نامی از رییس جمهور برده نمی شود که این هم کمی جای بحث دارد.

مظلوم:

به همراه آقاي محرابيان،بيش از 2 سال در توليد اتاق امن کار کرديم .

دکتر موسي مظلوم در پاسخ به حکم صادره از سوي دادگاه عليه خود و علي اکبر محرابيان اعلام کرد:کاري که بنده و آقاي محرابيان انجام داديم، فرآيند کامل توليد يک اتاق امن را در طول بيش از دو سال به انجام رسانده‌ايم.

به گزارش ايرنا دکتر موسي مظلوم که نويسنده 28 مقاله معتبر بين المللي در کنفرانس ها و مجلات علمي ISI و علمي و پژوهشي است، گفت: مطالب برخي رسانه ها مبني بر محکوميت شخصي اينجانب و علي اکبر محرابيان در زمينه اختراع اتاق امن با واقعيت تطبيق ندارد.

استاد مهندسي عمران دانشگاه شهيد رجايي تهران گفت: اسناد و مدارک علمي و معتبر اختراع مقاوم سازي بافت هاي فرسوده در برابر زلزله (اتاق امن) به تدريج براي اطلاع افکار عمومي منتشر خواهد شد و آنچه در برخي رسانه هاي همگاني منتشر شد، صحت ندارد.

وي تصريح کرد: وکيل ما به دليل تغيير محل وکالت نتوانسته است ارتباط مناسبي با دادگاه برقرار کند و اسناد و مدارک مستند خود را به موقع به دادگاه ارائه کند.

مظلوم گفت: همين دادگاه دو سال پيش در بررسي ادعاي شاکي ديگري در زمينه اختراع اتاق امن در سال 86 راي به نفع بنده و آقاي محرابيان داده است و صحت کارکرد و مالکيت اختراع طرح را به نفع ما تاييد کرده است اما هرگز حکم مثبت دادگاه به نفع ما در رسانه هاي همگاني منتشر نشد.

وي افزود: بنده و آقاي محرابيان هيچيک انتفاع شخصي از ثبت اختراع خود با عنوان"مقاوم سازي بافت فرسوده در برابر زلزله" نداشته ايم، بلکه به جهت نيازسنجي اي که در شرايط زلزله بم در سال 82 در کشور وجود داشت، با اختراع يک سازه مقاوم علمي و بومي گامي ارزنده در جهت کمک به مردم برداشتيم که به اين تلاش نيز افتخار مي کنيم.

وي ضمن انتقاد از نحوه انعکاس حکم دادگاه و نوع برخورد رسانه هاي همگاني با يک کار آکادميک علمي که ماحصل سال‌ها تلاش بنده و آقاي محرابيان بوده است، گفت: بنده يک استاد دانشگاه هستم که بارها در نشست هاي علمي شرکت کرده ام و مقاله هايم در نشريه هاي بين المللي منتشر شده است. اين طرح را نيز به خاطر مردم کشورم طراحي و اجرا کرده ام و انتظار چنين برخوردي را نداشتم.

استاد دانشگاه شهيد رجايي افزود: نحوه انتشار حکم دادگاه به گونه اي بود که گويي بنده و يا آقاي محرابيان مرتکب خلاف شخصي شده ايم در حالي که دادگاه با راي خود صرفا "حق ثبت اختراع" را لغو کرده و نه محکوميت فردي و يا چيز ديگري که آن هم در مراجع بالاتر قضايي

قابل پيگيري است.

وي گفت: من 22 سال از عمرم را در رشته مهندسي عمران در دانشگاه ها و بخش هاي مختلف اجرايي کشور تلاش کرده ام و خدمات فراواني را در اين زمينه به کشور داشته ام.

مظلوم افزود: کاري که بنده و آقاي محرابيان انجام داديم فرآيند کامل توليد يک اتاق امن را در طول بيش از دو سال به انجام رسانده ايم.

وي تصريح کرد: طرح ما به طور کامل مراحل نيازسنجي، ايده پردازي، توليد محصول نمونه (شامل ايجاد دانش فني و مختصات علمي طرح)، توسعه فناوري بدست آمده ساخت انبوه و عرضه به نيازمندان را انجام داده و اکنون اين طرح در برخي ساختمان هاي فرسوده براي ايمني ساکنان آن به هنگام زلزله نصب شده است.

دکتر مظلوم ادامه داد: يک کتاب عمومي براي آگاهي اقشار مختلف جامعه منتشر شده است و نقشه هاي اجرايي طرح اتاق امن و مقاوم سازي بافت هاي فرسوده در برابر زلزله نيز به طور کامل در آن شرح داده شده که هموطنان مي توانند پس از مطالعه اين کتاب و استفاده

از نقشه هاي پيوست آن، با بکار بستن ابتکاراتي که در اين کتاب مطرح شده است از جان خود و عزيزانشان در برابر زلزله محافظت کنند.

وي گفت: اين اختراع با توجه به اسناد مستند علمي و چاپ هشت مقاله معتبر بين المللي

که در اين زمينه وجود دارد طرحي نيست که بتوان با يک ايده ساده يا غيرکارشناسانه آن را تخطئه کرد.

وي افزود: مقاله هاي مربوط به اين اختراع در اجلاس هاي بين المللي چون اجلاس"عملکرد

سازه هاي ايمن در ساختمان هاي بلند در حال تخريب در دسامبر 2005 در استراليا"، اجلاس طراحي مفهومي سازه هاي ايمن و ا يده اتاق امن در آگوست سال 2005 در سنگاپور، اجلاس طراحي جزييات سازه امن از نظر ساختماني در استراليا در سال 2005 و اجلاس روش جديد حفظ جان انسان ها در ساختمان هاي قديمي در برابر زلزله در سپتامبر 2005 در تبريز مطرح شده و مورد توجه شرکت کنندگان در اين اجلاس ها قرار گرفته است.

منبع خبر :

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=608645

هیچ نظری موجود نیست: